zaterdag 1 december 2012

Onimac


Onimac - de Camino, maar dan omgekeerd.

Nu de dagen korter worden en de wind langs het huis raast, pakt de een zijn lijmpot, foto's en plakboek en pakt de ander zijn Mac en zijn digitale bestanden. Het resultaat is uiteindelijk hetzelfde.

De een heeft een mooie plakboek van zijn reis gemaakt (die vinden de kleinkinderen op zolder; het boek geurt dan zelfs naar die reis). De ander heeft een mooi boek voor op de iPad in elkaar gezet en vind het leuk als anderen zijn boek downloaden (en nu maar hopen dat de kleinkinderen later het boek ook nog terugvinden en lezen kunnen. De geur ontbreekt vast)

Het zal je niet verbazen. Ik hoor tot die laatste categorie. Donderdag heb ik het boek met veel foto's en zelfs wat videofragmenten naar de app store gestuurd (onder anderen het filmpje hieronder van de kasseien van Parijs - Roubaix)



Vanmorgen het bericht dat het boek er al in staat.

Wauw... das wel heel snel. De tekst van het reisverslag komt van dit blog af. Naast extra foto's, wordt ook wat extra informatie gegeven over ritafstanden, hoogteverschillen, over de plaatsen waar door heen getrokken wordt enzovoort.

Ik heb het boek met veel plezier gemaakt; als je een iPad hebt hoop ik dat je het met veel plezier zult lezen (gratis downloaden via iBooks -> Winkel en dan zoeken naar Onimac)


Heb je geen iPad, dan kun je het boek als *.pdf bestand hier downloaden (30 Mb). Je mist dan natuurlijk de extra content (films en extra foto's) Maar het ziet er nog steeds mooi uit.

En uh.... ijdel als ik ben ... als je hem bij Apple download en je vind het wat; een positieve waardering of zelfs een korte recensie in de winkel vind ik wel errug leuk hoor :-) ..

8 opmerkingen:

  1. Zojuist de pdf gedownload en nog eens even nagenoten van het hele verhaal. Complimenten voor de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en er is altijd eentje die moet muggenziften, en vandaag ben ik dat eens; het waren geen klinkers maar kasseien waar je over reed :-)
    Ik probeer ze steeds te mijden, dat getril, dat lawaai, chapeau dat je er zo vlotjes over gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemensen....nooit zoiets aanvatten zonder de grootst mogelijke ballonbanden dus, waarvan je de druk hebt verlaagd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou evengoed mijn straat kunnen zijn ;-) Leve de ballonbanden ! (PM in 47 en 54 mm in mijn geval)
    En ja: mooi boek (pdf) en leuk om de foto's nog eens te kunnen bekijken. Daar kruipt tijd in, maar het resultaat mag er wezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Klaas,
    Je hebt je tocht geweldig beschreven. Ik heb t met veel plezier gelezen, met bewondering en met een lach. Chapeau voor je goede moed en het volbrengen van je tocht. Het is duidelijk dat je een doorzetter bent!
    Hartelijke groet,
    Mai Koppers, vooralsnog afstandsganger te voet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank :) ... en voor wandelaars die ook nog eens in stomme refugio's slapen; daar neem ik mijn petje voor af ;-)

      Verwijderen
  6. Hallo Klaas,

    Je kan niet alleen goed fietsen, maar ook goed schrijven.
    Ik had je blog al gevolgd, maar wat een prachtig document is het
    Ipad boek geworden.
    Ik heb het weer met plezier gelezen.
    Jouw ervaringen hebben mij in ieder geval laten afzien van een Risse
    demper in mijn nieuwe quest. Ik ben net zo handig als jij.
    Dank voor je mooie boek.

    Henk Brekelmans
    Quest 614

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Henk, dank voor je mooie woorden. En een iPad is wel een heerlijk leesinstrument he,...
      Wat de risse demper betreft; ik ben blij dat tie er in zit hoor. Heb nu een prima pompje (http://liggendlui.blogspot.nl/2012/07/king-of-road.html) en daarmee is eigenlijk alle ellende over.

      Succes met fietsen; en fraaie verre tochten toegewenst!

      Verwijderen