zaterdag 28 januari 2012

Hij rolt weer....


Vanmorgen de Big Apple om het achterwiel gelegd.  Ging zowaar soepel. Zonder geweld lukte het om de band goed om het wiel te plaatsen. Daarna een eerste mooie test voor mijn nieuwe Topeak pompje (Turbo Morph G; 280 gram / 32 cm). Ik heb het aantal slagen geteld om de grote band op 5 bar te krijgen. Het waren er 160, waarvan bij de laatste twintig wat meer kracht noodzakelijk was. Al met al viel de pomp me helemaal niet tegen. Daarna de Topeak laten kennismaken met de voorbanden. Van zes naar zeven bar was heel goed te doen.  Tuurlijk pompt een grote fietspomp beter, maar dit is een hele mooie kleine krachtpatser waar ergonomisch goed over is nagedacht. Hij past mooi aan de stuurstang en neemt dus geen bagageruimte in.

Vanmiddag mocht ik “los”. Om goed drie uur de fiets in voor het wel bekende rondje Sneekermeer. En (Paul) ik moet zeggen: ik ben enthousiast over de Big Apple. Weer het gevoel dat de fiets rolt, in plaats van dat ik trap. Snelheid prima; wellicht fietst hij een heel klein beetje minder comfortabel dan de Super Motto, maar als hij (vrijwel) lekvrij is, kon dit wel eens een “blijver” worden.

Het meer was weer prachtig. Voor Peter maar wat extra foto’s gemaakt. Kan hij naar zijn Fryslân kijken als hij het al te kwaad krijgt daar in Twente.  



Wolken in het water... 


zwevende palen





Het altijd mooie eilandje in het Sneekermeer


en omdat het er zo mooi is; nog eentje.... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten