maandag 16 januari 2012

Tocht van het jaar

De jongste dochter moest naar de orthodontist. Mijn echtvriendin ging mee. De oudste dochter had het eerste uur vrij. We zaten met z'n tweetjes aan het ontbijt. Telefoon: of ik Floor over een uur bij de orthodontist wilde ophalen. Het ging wel een uur duren daar (blokjesbeugel). Ik denk dat mijn partner mijn schrik en zucht hoorde. “Anders wil ik het wel doen hoor”, zei ze nog voordat ik wat had gezegd. “Pfffff…. Ik heb mijn fietskleren al aan”. Lenie was resoluut en superlief, “Dan doe ik het toch, geen probleem hoor”.

Ik heb zojuist de tocht van het jaar gehad. 22 verstilde witte onwaarschijnlijke kilometers. Een gemiddelde van 24 per uur. Mooie foto’s. Ik draag ze allemaal op aan Lenie!






Vanaf de brug bij Nijezijl. Uitzicht op IJlst. 








Pikemar vol ganzen en eenden




Sommige foto's heb ik vanaf dezelfde plek als eerder gemaakt. Het laat zo duidelijk zien dat licht heel bepalend is.



Westhem; het dorp met mijn favoriete kerk. Maar als ze dan ook nog op maandag de was ophangen, dan is het er helemaal prachtig! Ik kan maar niet kiezen welke ik nu de mooiste "was" foto vind. Ze zijn vrijwel identiek, maar ik post ze dus maar alle twee.




Meer foto's van vandaag zijn hier op Flickr te vinden. Goh, wat was dit mooi, en wat ben ik blij met mijn kleine Lumix camera. Deze zou eigenlijk al standaard in de Quest moeten zitten. 



1 opmerking:

  1. Hoi Klaas,

    Prachtige rit! Ik geniet helemaal mee. En de camera? Gewoon de hand van de meester...

    Groet Marcel
    Quest 342

    BeantwoordenVerwijderen