dinsdag 27 maart 2012

Heen en weer.....



Vandaag heerlijk op de fiets naar het werk. Je kunt wel merken dat de klok een uur is teruggezet. De zon schijnt minder krachtig en flarden van mist hangen nog over het land.
Bij Easterwierum de fiets even (heel even maar) stil gezet voor een foto met de iPhone. De toren doemde te mooi uit de nevels op om er niet even (niet alleen letterlijk) bij stil te staan.


Een kwartiertje later doken een aantal minder spirituele torens uit de mist op. Leeuwarden in zicht. Even doortrappen en ik ben op de plaats van bestemming.


Op de terugweg lekker door gefietst. In Sneek stond er zowaar een heus record op de teller. 38 kilometer gemiddeld per uur. Voor mij is dat heel mooi hard. Niet zo hard als - bijvoorbeeld - Peter de Rond. Vierenveertig kilometer gemiddeld per uur dat lukt me nooit en dat is ook niet nodig. Ik ben al blij als dat mijn kruissnelheid is. En tegelijkertijd; Achtendertig is voor mij zo slecht nog niet: het verschil tussen Peters fiets en die van mij is (helaas) wat meer dan enkel 10 carbonkilo’s



5 opmerkingen:

  1. Klaas
    Niet getreurd, als ik een nieuwe heb mag je die lichte carbon fiets van me overnemen.
    Was vandaag wat minder snel.

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet je niet spiegelen aan Peter hoor! Die mag als verloren beschouwd worden Haha!
    Een snelheidsjunk! ;-D.
    38 km/uur gemiddeld is waanzinnig snel. Daar mag je trots op zijn.
    Dat rij ik alleen bij wedstrijden, niet op de openbare weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Trouwens, kijk maar uit dat je hem niet gaat evenaren. Bij de volgende onderhoudsbeurt aan je fiets zet hij gewoon je remmen iets strakker zodat ze aanlopen.......haha!

      Verwijderen
  3. Theo, Theo, wat ben je weer een lolbroek,
    Ik was 10 jaar terug ook hartstikke blij met 38 gemiddeld, gaat helemaal goed komen met Klaas.
    Wacht maar tot hij terug is uit Spanje.
    Gr. Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uh ... dank Peter en dank Theo voor de aardige woorden... maar uh... Peter... het komt niet alleen goed met me; het is al ongelooflijk heel goed met me... hehe... ook al zou ik niet harder fietsen dan.... 15?? (nou oke, 25!)

      Verwijderen