woensdag 28 september 2011

It is amaaaazinggggg

De afgelopen twee dagen min of te meer ziek geweest. Koppijn, verstopte neus, keelpijn en weinig lucht. Vroeg naar bed en zo min mogelijk bewegen. Toch had ik maandagavond de bestelde F-lite buitenbanden opgehaald. Vanmorgen ze er onder gezet. De buurman vroeg aan me “wat is er met jou aan de hand, je piept zo..
En inderdaad mijn verkoudheid / griep is nog niet over. Ik voelde me ook knap moe nadat ik de twee nieuwe voorbandjes van lucht had voorzien. De ‘oude’ achterband laat ik nog even zitten. Anders ben ik meteen door mijn reserves heen.

Het is mooi weer vandaag; pracht weer. Om kwart voor een denk ik “als ik nu een heel klein rondje fiets, desnoods maar 10 kilometer. Gewoon om even te ervaren hoe de nieuwe banden rijden..
De fiets gepakt en hup, op pad. Mezelf beloofd om niet gek te doen. Buiten Sneek – na Offringawier- merk ik dat de banden wel degelijk anders fietsen. Met gemak haal ik tegen of net over de 40. Ik schrik haast van mijn snelheid en besluit het bekende rondje Sneekermeer te doen; “dit houd ik zo wel vol”. Bij Terhorne (ik doe voor mijn gevoel nog steeds rustig aan) merk ik dat er wel eens een nieuw record aan kan komen.


Het gaat hard en Joure haal ik met een gemiddelde van 37,7 per uur. Daar zak ik terug tot 37,4. Dat gemiddelde weet ik ondanks open brug en veel fietsers op het matige fietspad naar Sneek vast te houden. Die banden, die F-lites zijn super. Toch ben ik een beetje ambivalent. Ik dacht dat ik zelf een redelijke snelheid en conditie had opgebouwd de laatste maanden. Vandaag voel ik me vrij brak en fiets ik met nieuwe banden een stuk sneller; van gemiddeld 36,2 km per uur naar 37,4. Alsof je naar een TellSell reclame zit te kijken. Het ligt dus niet aan mij, of aan mijn kuiten; maar aan het materiaal.

It is amaaaazinggggg....




(waar de lijn oranje is, is de snelheid boven de 35; rood boven de 40 en blauw is onder de 25 km/u)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten