woensdag 20 april 2011

Een warm rondje langs de dijk.

Gister al heen en weer naar Leeuwarden; nog wat voorzichtig en aarzelend. Waar fiets ik over het fietspad; waar over de weg; waar zitten de rotbochten en wat kan de fiets hebben. Leuk is het wel; snel ook. Maar nog wel iets minder comfortabel dan mijn oude “Hiawata Kano” de Alleweder.



Vandaag een wat serieuzere tocht. Een dikke 60 km door het Friese land. Prachtig. De snelheid is heerlijk en zal na de opbouw van enige conditie nog wel aardig om hoog gaan. De Quest rolt mooi door, zelfs als het wegdek wat minder is. Van de wind heb je weinig nadeel (en volgens mij ook weinig voordeel). Het is goed toeven in de fiets. Wel warm (phew) een ventilatieroostertje lijkt me niet eens een gek idee.

De mooiste zin bewaar ik voor het laatst: Al mijmerend boven op de IJsselmeer dijk dacht ik: “ Fietsen is mooi; het landschap prachtig en het leven goed!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten