donderdag 21 april 2011

Mijn favoriete rondje

Niet veel tijd vandaag (er moet ook gewerkt worden he), maar een rondje Sneekermeer kon er nog net af. Als ik de stad uit ben, is het 35 km; rekenen ik de stadkilometers mee, dan kom ik op 42. Net leuk dus voor een ommetje. Het ommetje ging vandaag in een super tijd. Dik 32 km per uur gemiddeld (nog maar 8 km omhoog en ik heb mijn eerste Quest volger hier denk ik ;-) ) en hele stukken van 37 km/u. Das ongehoord voor me. Maar eigenlijk is zo’n record maar bijzaak.



De natuur is prachtig; je fietst vlak langs het meer of door het fraaie weidse landschap. Bij Akmarijp houd ik altijd even in. Vlak langs het fietspad zit al jaren heel trouw een ooievaarspaar te broeden op een geknotte wilg. Als je wilt (en dan wil je natuurlijk niet) zou je ze zo kunnen aaien. De vogels ontroeren me een beetje; ik rijd er altijd stapvoets langs en groet ze in gedachten vriendelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten